Home Gigantii Soselelor Primul VarioMAX 3+5 cu configurație variabilă a fost livrat în România
Primul VarioMAX 3+5 cu configurație variabilă a fost livrat în România

Primul VarioMAX 3+5 cu configurație variabilă a fost livrat în România

0

Anul 2020 a fost unul bun pentru piața construcțiilor din România, la fel și anul de dinainte, 2019. Infrastructura rutieră a fost privilegiată, achizițiile de utilaje de mare capacitate au crescut cu fiecare an, iar necesitatea transportării acestora de la un șantier la altul, sau chiar în interiorul aceluiași șantier a adus automat la o cerere tot mai mare de trailere.

Astfel, trailerele cu podea coborâtă și cu masă proprie cât mai mică au început să fie solicitate cu preponderență, acestea putând transporta utilaje de dimensiuni mari fără a fi necesare aprobări speciale de deplasare.

În aceste condiții, cererea de trailere cu gât de lebădă sa diversificat din ce în ce mai mult, și după cum ne declara și dl. Ovidiu Pintilie, director comercial CTE Trailers, unul dintre specialiștii recunoscuți ai pieței de trailere și remorci din România, cele mai căutate sunt  cele cu 5 sau 6 axe, cu sarcini utile de până la 60 sau 70 t, acestea putând transporta utilaje din gama grea.

Super trailere pentru transporturi eficiente

La mijlocul lunii martie importatorul unic al mărcii de trailere Faymonville pentru România, societatea CTE Trailers a anunțat livrarea unei adevărate bijuterii tehnologice, VarioMAX 3+5, un trailer doi-în-unu, un exemplar unic pe piața noastră din punctul de vedere al tehnologiei înglobate. Reporterii noștri specializați au participat la acest eveniment care a avut loc la sediul central al  CTE Trailers din comuna Ciorogârla, la intrarea în București, și ca de obicei, gazda noastră a fost dl. Ovidiu Pintilie, care ne oferit amănunte despre acest trailer special.

O achiziție importantă și pentru firma TEHNOSTRADE, unul dintre constructorii români importanți, care a făcut această comandă în urma unui studiu atent al ofertei de specialitate europene. Un punctaj important a fost adus însă în acest studiu și de către CTE Trailers, care este de peste 20 de nai unul dintre principalii jucători de pe piața semiremorcilor și suprastructurilor. Cu o bună acoperire la nivel național din punctul de vedere al activității de vânzări și service, CTE Trailers deține cea mai mare cotă din piața de trailere din România, oferind servicii after-sales și expertiză tehnică de înalt nivel, argumente se pare decisive atunci când a fost achiziționat acest adevărat super-trailer.

Utilaje&Construcții: Calitatea trailerelor Faymonville precum și tehnologiile inovative încorporate sunt recunoscute la nivelul întregii Europe. Și totuși, care sunt motivele pentru care VarioMAX 3+5 este considerat ca fiind nu numai avansat tehnologic, dar și perfect adaptat oricărei cerințe de transport?

Ovidiu Pintilie: În primul rând, cumpărătorul a dorit un trailer de mare capacitate dar care să poată transporta mașini pentru foraj la mare adâncime, utilaje grele de construcții și ocazional, alte echipamente industriale, de diferite dimensiuni și greutăți.

În mod normal, un trailer de mari dimensiuni poate face orice tip de transporturi, dar pur și simplu în unele cazuri nu se justifică economic să îl utilizezi. Astfel, a apărut VarioMAX, un trailer cu adevărat universal, care se bazează pe tehnologia avansată COMBIMAX dezvoltată de către Faymonville pentru trailerele.

VarioMAX se poate utiliza în diferite configurații, de exemplu gâtul de lebădă poate fi demontat și astfel poate fi încărcat un utilaj și prin față sau, cu o anumită configurație, poate fi tractat de orice tip de cap tractor, fără a avea un camion special dedicat. De asemenea, se pot scoate sau adăuga axe, în funcție de gabaritul și greutatea utilajului sau piesei transportate.

Mai mult, în funcție de configurația solicitată se pot adăuga diferite dotări speciale, precum o extensie tip dolly cu trei axe, o axă hidraulică, axe pendulare, toate putând funcționa și împreună, dacă este cazul.

Toate aceste dotări sunt preluate de alte tipuri de trailere produse de către Faymonville, ceea ce reprezintă un mare avantaj pentru client, deoarece chiar dacă este un trailer special, reparația și întreținerea lui se poate face de către echipele noastre rapid, piesele de schimb găsindu-se în depozitele noastre din întreaga țară.

 

Utilaje&Construcții: Cumpărătorul este o reputată firmă de construcții, care are o mare varietate de utilaje și echipamente. Cum va putea să adapteze trailerul rapid pentru orice tip de utilaj de transportat?

Ovidiu Pintilie: Proprietarul lui lucrează pe mai multe șantiere în paralel, fiind necesar ca utilajele să fie mutate atunci când termină treaba pe un șantier pe un altul, oriunde în România. De fapt, pe șantierele de autostrăzi, poate fi solicitat să mute echipamentele grele, precum mașinile de foraj sau buldozerele, care au o masă de la 80 t în sus, chiar și în interiorul acestora.

Ocazional, atunci când însă este necesar transportul unui utilaj mai mic, de 16 t, de exemplu, sistemul dolly cu trei axe poate fi complet scos din configurație iar trailerul poate să se deplaseze rapid, devenind eficient și pentru utilaje de mărime medie.

Pregătit pentru operare off-road, dar și pentru orice altceva

Trailerul este proiectat să se deplaseze și în condiții off-road. Avantajele lui în acest caz sunt axele pendulare, o soluție tehnică specială proiectată și dezvoltată de către specialiștii Faymonville. De exemplu, dacă trebuie să vireze într-o intersecție prea mică, aceste axe se pot deplasa în afara șoselei, acolo unde terenul este accidentat, fără să se piardă orizontalitatea platformei de transport.

VarioMAX 3+5 este un produs unic, realizat în funcție de specificațiile solicitate de către cumpărător. Astfel, se pot adăuga una sau mai multe axe atât în partea din față cât și din spate, putând alege, de exemplu, între configurații de tipul 3+5 sau 4+6. Practic, dacă are de transportat un echipament mai greu, poate comanda o axă sau mai multe în plus.

Trailerul este prevăzut cu sistem centralizat de ungere, format din trei pompe diferite: pentru gâtul de lebădă, boghiul față și boghiul spate. Operatorul nu trebuie să se ocupe de acest aspect, ci numai să verifice la intervale regulate dacă ungerea se face normal.

VarioMAX 3+5 este foarte simplu de manevrat, practic trei ore de pregătire fiind suficiente pentru operator.

 

POWER-PACK , o opțiune cu amortizare rapidă

Cumpărătorul a solicitat opțiunea Power Pack, care constă dintr-un motor diesel adițional, cu funcționare independentă de capul tractor. Acesta este montat pe gâtul de lebădă și acționează sistemul hidraulic, oferind posibilitatea unei operări mai rapide și simple a trailerului, în lipsa capului tractor. Utilizatorului are astfel posibilitatea de a utiliza trailerul cu diferite capete tractor.

Motorul adițional acționează prin intermediul circuitului hidraulic al trailerului cei 4 cilindri hidraulici ai gâtului de lebădă, boghiurile din față și din spate, suspensiile și sistemul de virare al axelor față și spate.

Doi dintre cei patru cilindri hidraulici ai gâtului de lebădă au rol de suport al capătului de trailer în momentul demontării gâtului de lebădă, astfel utilajele putând fi încărcate sau descărcate prin față.

Liniile hidraulice pentru boghiul față și spate pot fi decuplate independent. În plus, suspensiile pe stânga și dreapta a boghiurilor pot fi acționate hidraulic separat.

Fără acest motor suplimentar, presiunea în sistemul hidraulic scade, iar timpii de manevrare devin mult mai lungi. În plus, acționarea lui nu mai depinde de un cap tractor dedicat trailerului.

 

Prezentare tehnică

VarioMAX 3+5, cu gât detașabil, grindă centrală și axe pendulante 

Viteză maximă deplasare 80 km/h
Masa maximă autorizată aprox. 153 t
Greutatea proprie +/- 3% aprox. 38 t
Sarcina utilă ± 3% aprox. 115 t
Lungimea platformei de încărcare 8.280 mm
Lungime extensie 4.610 mm
Lățime platformă de încărcare 2.850 mm
Înălțime de încărcare 550 mm
Distanță de la sol 150 mm
Lățime totală 2.480/3.000 mm

Configurat pentru autotractor 8 x 4 și 10 x 4

Echipament suplimentar: motor Diesel Hatz independent, cu pompă și rezervor de ulei de 100 l, montate pe gâtul de cuplare.