Home Constructii Goldhofer realizează imposibilul
Goldhofer realizează imposibilul

Goldhofer realizează imposibilul

0

Din martie până în mai 2021, societatea Transportes Muciño a efectuat un transport unic: pe un traseu extrem de accidentat, două piese de mari dimensiuni, cu o greutate de 380, respectiv 320 t au trebuit să fie mutate din portul Tampico la centrala electrică în construcție Tamazunchale II. Acest transport extrem de greu nu ar fi putut fi efectuat în siguranță fără Goldhofer »ADDRIVE« și noul »ADDRONIC«.

O provocare la limita imposibilului: din martie până în mai 2021, Transportes Muciño a trebuit să deplaseze o turbină cu gaz, o turbină cu abur și un generator din portul Tampico la Tamazunchale II în numele Mitsubishi Power Americas, Inc. Aflată în construcție în statul mexican San Luis Potosí, Tamazunchale II este o centrală electrică pe gaz de 514 MW, cea mai mare din America Latină. Cea mai grea componentă a fost un generator care cântărea 380 t și măsura 10.200 x 5.430 x 5.410 mm. Deoarece traseul includea mai multe obstacole, combinațiile convenționale de module grele de transport nu erau fezabile. Mitsubishi Power Americas, Inc., constructorul centralei, a apelat cu toată încrederea la firma specializată Transportes Muciño, aceasta la rândul ei a cerut producătorului de trailere specializate Goldhofer un mijloc special pentru a finaliza acest contract.

„Mitsubishi are toată încrederea în  noi, în posibilitățile noastre de transport, și astfel acest contract a devenit o adevărată provocare. Pentru noi, un transport special înseamnă muncă în echipă, așa că ne-am dorit un partener cu care am lucrat în trecut. De aceea am decis să facem față acestui proiect cu Goldhofer”, spune Raúl Cuevas, Director Comercial la Transportes Muciño.

Pante puternic, cu un unghi de până la 19%, viraje în ac de păr și drumurile înguste au prezentat o adevărată provocare pentru inginerii de proiect ai transportatorului Muciño. Acest transport a necesitat un angajament absolut, o muncă intensă în echipă, dar și eficiența mijloacelor de transport create de Goldhofer pentru a putea fi dus la bun sfârșit.

În cele din urmă, au fost utilizate mai multe module de transport de înaltă rezistență produse de Goldhofer, acestea fiind utilizate în diferite combinații, precum și un podul cu grinzi înalte »FAKTOR« 5. Greutatea totală, fără camioane, a ajuns la 705 t. Cu toate acestea, transportul nu ar fi putut fi efectuat fără Goldhofer » ADDRIVE « și noul » ADDRONIC «.

„Cu » ADDRONIC «, funcțiile de bază, cum ar fi direcția, menținerea orizontalității și coordonarea a până la patru module » ADDRIVE «, pot fi sincronizate. În plus, integrarea unei flote existente PST sau THP în combinația de transport poate fi realizată cu ușurință”, spune Rainer Auerbacher, membru al consiliului de administrație și șeful Tehnologiei de transport la Goldhofer. Cuevas adaugă: „Cu aceste cerințe specifice de muncă, am ajuns la concluzia că o combinație de module cu » ADDRIVE « și » ADDRONIC « a fost soluția perfectă pentru acest transport special.”

Începând cu o linie de 2x 18 axe »FAKTOR« 5 cu o combinație de camioane din care unul de împingere și două de tractare, cele două module » ADDRIVE « au susținut combinația. În orașul Jaltocan, echipa Muciño a reconfigurat convoiul într-o combinație paralelă de 2x 9 osii, acum patru module » ADDRIVE « cu 6 osii sincronizate prin » ADDRONIC «. Tracțiunea combinată a trei tractoare și modulele » ADDRIVE « au putut face față înclinațiilor de până la 14% pe drumuri extrem de înguste.

Cu camioanele tractoare detașate, convoiul a parcurs peste 46 de viraje în ac de păr, depășind chiar și o curbă de 54 de grade în Chapulhuacanito. După o altă reconfigurare la o combinație paralelă de 2x 12 osii, echipa Muciño și-a făcut drum spre centrala electrică. Pentru ultimul kilometru până la Tamazunchale II, modulele sincronizate » ADDRIVE « au arătat încă o dată capacitatea lor și au mutat independent convoiul pe o pantă descendentă de 19%, către destinația sa finală.

Peste 126 de curbe au trebuit să fie lărgite pentru a putea trece o configurație de trailere atât de mare. În plus, au trebuit să fie făcute șase întăriri majore de poduri pe Panuco, Veracruz, Platon Sanchez și alte câteva poduri de-a lungul traseului. Unele dintre poduri au trebuit chiar traversate fără camioane pentru a reduce greutatea totală și a evita ocolurile lungi. Sub conducerea echipei de logistică Mitsubishi, Transportes Muciño a petrecut peste 16 luni pregătindu-se pentru acest proiect.

tags: